20:48 | سه شنبه 8 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هوش مصنوعی

ارائه نرم‌افزارهای تخصصی در حوزه تبلیغات، بازاریابی و تلویزیون اینترنتی
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان نرم افزارهای اختصاصی برای تبلیغات و نشر دیجیتال، تبلیغات نمایشی، بازاریابی و تلویزیون‌های اینترنتی ارائه کردند.
برترین روش‌های هوش مصنوعی جهت پیش بینی تقاضای نفت در بازار انرژی
نماد برتر- رویداد علمی عصر داده ها و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آذرماه آغاز به کار خواهد کرد.
اخراج ۱۰ هزار کارمند IBM در اروپا
نماد برتر- شرکت اینترنشنال بیزنس ماشین (IBM) به منظور کاهش هزینه ها در واحد خدماتش، قصد دارد حدود ۱۰ هزار موقعیت شغلی را در اروپا حذف کند.
در قانون‌گذاری حوزه فضای مجازی با خلأ مواجهیم
نماد برتر- کارشناسان فناوری اطلاعات با اشاره به خلأهای قانونی و تنظیم‌گری در حوزه سایبری، عنوان کردند با وجود بروز تحولات فضای مجازی در سال‌های گذشته، قوانین سایبری در ایران به‌روز نشده و جرائمی که در نظر گرفته‌شده، متناسب با جرائم همان سال‌ها است.
تحلیل ۴ کارشناس از سیگنال‌فروشی و نقش سازمان بورس تا برخی کارگزاری‌ها
نماد برتر- چهار کارشناس بازار سرمایه ، ابعاد مختلف سیگنال‌فروشی و نقش سازمان بورس ، شرکت های حقوقی و کارگزاری ها در گسترش یا توقف این رویه بررسی کردند .
بازی‌هایی مثل فیفا بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد
نماد برتر- عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران درباره مفیدبودن بازی‌های کامپیوتری برای مغز انسان گفت: فواید بازی‌های کامپیوتری تا حد زیادی ثابت شده است، اما در عین حال که مخالفت‌های عدیده‌ای با آن می‌شود. در تحقیقات نشان داده شده است که بازی‌هایی مثل فیفا، بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد.
مدرسه‌ای استارتاپی برای رونق کسب‌وکارهای هوش مصنوعی
نماد برتر- توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هدفی است که با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در برگزاری مدرسه استارتاپی دنبال می‌شود.
تشخیص زودهنگام بیماری با اینترنت اشیا
نماد برتر- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به بهبود کارایی روش‌های حفظ حریم خصوصی در حوزه سلامت محور مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا شدند که به گفته آنها می‎توان از آن برای تشخیص زودهنگام بیماری بهره برد.
برنامه گذر از خاموشی ۱۴۰۰ اعلام شد
نماد برتر- مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوریهای نوین شرکت توانیر گفت: درحالیکه امسال کمتر از ۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت بخش تولید افزوده شد، ۵۶۶۰ مگاوات از پیک را از طریق برنامه های مدیریت مصرف جبران کردیم و قادر هستیم با مقدار ۱۰ درصد از آنچه به بخش تولید در منابع و ساختار اختصاص داده میشود ، تابستان ۱۴۰۰ را به راحتی پشت سر بگذاریم.
آغاز فعالیت جشنواره پانزدهم شیخ بهایی از ۲۸ آبان/زمان برگزاری بخش نمایشگاهی
نماد برتر- دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از برگزاری پانزدهمین دوره این جشنواره در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره جایزه دکتر محمود شیخ زین الدین به برترین طرح‌های فناورانه که به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن خط تولید یا کارخانه ایجاد شده باشد، اعطا خواهد شد.
عرضه سامانه‌ای برای بازار سرمایه/تأسیس اولین کالج هوش مصنوعی ایران
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت‌هایی برای تشکیل اکوسیستم کامل هوش مصنوعی، سامانه‌هایی در این حوزه عرضه کردند که توانستند بازارگاه هوش مصنوعی را در کشور ایجاد کنند و به گفته آنها سامانه‌های هوش مصنوعی عرضه‌شده به گونه‌ای است که افراد حتی بدون داشتن سواد و یا توانایی تکلم نیز قادر به بهره‌برداری از این سامانه‌ها هستند.
چه مشاغلی در پساکرونا موفق خواهند بود؟
نماد برتر- بر اساس گزارش آینده مشاغل ۲۰۲۰(Future of Jobs Report ۲۰۲۰)، بیماری کووید-۱۹ آینده مشاغل را تسریع خواهد کرد و در آینده، مشاغلی ایجاد می‌شوند که نیاز به مهارت جدید و حمایت از کارکنان دارند.
اپل برای بهبود هوش مصنوعی دست بکار شد
نماد برتر- شرکت اپل یک استارتاپ متخصص در هوش مصنوعی پیشرفته و فناوری دید رایانه ای را خریداری کرد که ممکن است به بهبود هوش مصنوعی در شماری از اپلیکیشنها و خدمات این شرکت کمک کند.
توافق عربستان با هواوی و عصبانیت احتمالی آمریکا
نماد برتر- سازمان دیتا و هوش مصنوعی عربستان سعودی تفاهم نامه ای با شرکت‌های IBM، علی بابا کلود و هواوی در زمینه هوش مصنوعی امضا کرد.
بانک‌ها تا ۲ سال دیگر کاملا مجازی می‌شوند/ حذف کارت بانکی فیزیکی
نماد برتر- معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا یکی دو سال آینده نئوبانک را در کشور اجرا کنیم، گفت: نئوبانک نوعی از بانکداری دیجیتال است که دیگر با آن‌ بانک‌ها شعبه نخواهند داشت و کاملا مجازی می‌شوند. همچنین، به دنبال پروژه‌ای هستیم تا کارت بانکی فیزیکی حذف شود و بر روی موبایل قرار گیرد و دیگر نیازی به حمل آن نباشد.